For a better experience please change your browser to CHROME, FIREFOX, OPERA or Internet Explorer.
Álláshirdetés feladása profi módon – ingyenes marketing tippek, ötletek

Álláshirdetés feladása profi módon – ingyenes marketing tippek, ötletek

Feladtad a hirdetést, mégsem jelentkezik rá senki? Vajon mi lehet a gond? Ahhoz, hogy az álláshirdetés valóban eljusson a kívánt célközönséghez, megszólítsa az elérhető munkavállalókat és azok jelentkezzenek a meghirdetett pozíció betöltésére, jól jöhet néhány marketing tipp! Ugyanis pusztán a lehetőség felkínálása már nem mindig elegendő: a jelen munkavállalóinak megszólításához, figyelmük felkeltéséhez egyéb trükkökre is szükség lehet. A lényeg a bizalomkeltésen van: az álláshirdetést úgy építsük fel, hogy az álláskereső ne habozzon eljutni a hirdetővel történő kapcsolat felvételéig.

1.Az álláshirdetés címe: tűnj ki a tömegből!

Ez az első és a legfontosabb lépés! Az álláshirdetés címe tartalmazza a keresett munkaköri pozíciót, valamint annak 1-2 legfontosabb jellemzőjét is, mely érdekessé teszi a munkát a jelentketző számára.

Példa néhány ütős álláshirdetési címre:

  • Balatoni strandbüfé jó kedélyű csapatába konyhai kisegítőt, pultost keres – napközben úszunk, műszak után csobbanunk!
  • Keressük a szállodánk arcát és lelkét – Recepciós állás – Balatonfüred
  • Építőipari kisegítőt keresek: korrekt munka, kőkemény fizetés!

2. Ütős bevezetés

Ez a bekezdés tartalmazza a betöltendő állás 4-5 legérdekesebb jellemzőjét. Ez hasonló egy újságcikk bevezetőjéhez: ezen pár sor elolvasása után dönti el a munkakereső, hogy tovább olvassa-e az állásajánlatot, vagy másik után néz. Fontos, hogy egyedi legyen és illeszkedjen a hirdetés címéhez. Rugaszkodjunk el a sablonoktól és emeljük ki azt a pár dolgot, ami a munkalehetőséget vonzóvá teheti az álláskereső számára. Példa: Jamie Oliver álláshirdetése – cikk: Álláshirdetés-Munkakeresés: 5 munkaerőpiaci trend 2019-re

3. Mutasd be a vállalkozásodat

Milyen vállalkozáshoz keresel alkalmazottat? Írd le milyen értékeket képvisel a vállalkozásod, hogyan viszonyulsz a vendégekhez, ügyfelekhez, illetve miben vagy más, mint a konkurencia. Az elkötelezett munkavállalók kincsek, nagy értéket képviselnek a munkáltatók számára. Mutasd meg ebben a pár sorban, hogy megbízhatnak a vállalkozásodban! Ahol az alkalmazottak azonosulni tudnak a képviselt értékekkel, ott szívesebben dolgoznak – akár kevesebb pénzért is.

4. Add el a pozíciót

A hagyományos hosszú felsorolásos listát szűkítsd le a legfontosabb 2-3 elvárásra, mely nélkülözhetetlen a munka elvégzéséhez. Ezután jöhetnek a lényeges információk a munkaidőről, fizetésről, munkatársakról, fejlődési lehetőségekről, juttatásokról és bármi másról, amit fontosnak találsz.

5. Munkavégzés helye

Hol található a munkahely? Mihez van közel? Hogyan lehet megközelíteni? Ha vonzóvá szeretnéd tenni a munkalehetőséget, szolgáltass információt a helyi lehetőségekről is az álláshirdetésben.

6. Foglald össze miért kellene jelentkezniük az állásra

1-2 mondatban emeldd ki ismét a meghirdetett munkakör előnyeit, sorold fel a pozitív dolgokat. Minden munkakörnek meg lehet találni az előnyeit, minden munkának megvan a maga szépsége, de ha mégsem jut eszedbe semmi, hagyatkozz nyugodtan a humorérzékedre, értékelni fogják!

7. Jelentkezés menete

Hogyan lehet jelentkezni az állásra? Email cím, telefonszám, Whatsapp, Viber, Facebook oldal, honlap elérhetőségek megadása… minél több az elérhetőségi adat, annál többen fognak jelenkezni az álláshirdetésre. A több kapcsolati lehetőség megadása is nagyobb bizalmat gerjeszt a hirdető felé a munkavállalók oldaláról.

8. Képek

Mindig töltsünk fel legalább egy képet az álláshirdetéshez! Legyen az egy csapatkép a munkatársakkal, a munkavégzés helyszínének lefotózása vagy akármi, ami tükrözi a pozíciót. Legyen világos és éles a kép!

Összefoglalva tehát láthatjuk, hogy a munkalehetőséget tudni kell eladni, az álláshirdetés szövegezésének megvannak a lépései. Fel kell kelteni a munkavállaló érdeklődését, bizalmat kell kelteni, úgy, hogy bebizonyítjuk elköteleződésünket a képviselt értékeken keresztül, majd méltó juttatást kell kínálni a meghirdetett munka elvégzéséért cserébe.

A reputáció, hírnévkezelés szempontjából fontos továbbá, hogy mindig válaszoljuk az álláshirdetésre jelentkezőknek, akkor is, ha az nemleges. A jelentkezők várják a visszajelzést, ne felejtsük el értesíteni őket!

Top