For a better experience please change your browser to CHROME, FIREFOX, OPERA or Internet Explorer.
Álláshirdetés-Munkakeresés: 5 munkaerőpiaci trend 2019-re

Álláshirdetés-Munkakeresés: 5 munkaerőpiaci trend 2019-re

2019-re mind a munkavállalók, mind a munkáltatók változásokra számíthatnak a korábbi évek viszonylataiban. A papír alapú önéletrajz a legtöbb esetben már a múlté, ezt felváltotta az erős digitális jelenlét.

2019-ben a munkakeresés folyamata változáson megy keresztül: máshogyan keresnek állást a munkavállalók, más elvárásaik vannak a munkáltatókkal szemben ezért azoknak máshogyan kell magukhoz vonnzaniuk a jellentkezőket.

1. A munkáltatóknak sokkal vonzóbbá kell tenniük magukat a jelentkezők számára

A vállalkozásoknak minden tőlük telhetőt meg kell tenniük, hogy a munkalehetőséget olyan attraktív módon jelenítsék meg, amennyire csak lehet. Érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a vállalati kultúra szerepére, mint a csapatépítés és a munkahelyi környezet.

Az állásinterjú folyamata is változáson megy keresztül: sokkal inkább kétoldalúvá válik. Már nem csupán a megfelelő munkavállaló megtalálásáról van szó a bizonyos pozíció betöltésére,  a jelentkező maga is meginterjúvoltatja a munkaadót, hogy a jövőképébe beleillik-e a felkínált munkalehetőség.

A döntés nem csak a megszerezhető fizetés összegén alapul, sokkal inkább a kiegyensúlyozott munkahelyi környezeten: a munkavállalók boldogok szeretnének lenni a munkában. Érdemes megfontolni a plusz szabadságokat, a teljesítmény-alapú bónuszokat, stb. Ezek nagyszerű módjai az alkalmazottak megtartásának, több jelentkező bevonzásának. 2019 kétségtelenül a munkáltatói branding* éve.

*Brandingnak nevezzük azt a folyamatot, amelynek célja egy céget vagy terméket olyan branddé (márka) alakítani, amelyhez az emberek automatikusan egy sajátos, pozitív image-et, élményt, vagy elvárást képesek kapcsolni.

A Linkedin felmérése szerint a munkakeresők 75%-a rákeres a vállalkozás hírnevére és a munkáltatói brandre az interneten, mielőtt beadná a jelentkezését a felkínált munkalehetőségre. Így logikus, hogy a vállalkozásoknak többet kell tenniük annak érdekében, hogy a munkahelyi márka vonzóbbá váljon a munkakeresők számára.

Hogy néz ki ez a gyakorlatban? Íme egy aktuális állásajánlat a példának okáért – tanuljunk a profiktól!

1.Cím & Pozíció megnevezése

Bartender – Jamie Oliver éttermébe

Nagyszerű lehetőség Jamie Oliver éttermébe, motivált és szenvedélyes bártenderek (mixerek) részére.

Jamie Oliver fantasztikus étterme briliáns, szenvedélyes és elkötelezett emberek által van vezetve. Elegánsan főzünk rusztikus, hiteles ételeket, melyek a klasszikus, nosztalgikus ízeket új, inspirált fogásokká varázsolják a szuper-tehetséges fiatal elmék által.

Micsoda ütős bevezetés!! Mit csinál? Nem is a munkakörről beszél, csak felkelti az érdeklődést és vonzóvá varázsolja a lehetőséget.

2. Vállalkozás bemutatása

Jamie Oliver éttermi csapatában természetes, nyílt munkahelyi környezetet szeretnénk létrehozni, ahol körülöleljük a kollégáink különbözőségét és ünnepeljük a változatosságot. Örömmel fogadjuk az alulreprezentált csoportok és az egyének jelentkezését függetlenül a hátterüktől.  

Ilyen egy jó kép egy ütős álláshirdetés

3. Pozíció eladása

Amit cserébe kínálunk:

  • Ízletes friss ételek a műszakban – teljesen ingyen!

  • 28 nap szabadság

  • 50% kedvezmény éttermünkben neked és rajtad kívül még 3 vendégednek munkaidőn kívül

  • Kedvezmények más Jamie Oliver éttermekben és egyéb termékekre

  • Egyéb juttatások

  • Versenyképes fizetés

  • Kerékpárral a munkába támogatása (30-50% kedvezmény – Cycle to work scheme – Anglia kezdeményezése a környezetszennyezés csökkentéséért és az egészségért)

  • Nyugdírendszer

  • Kiváló tréning és karrier fejlődési lehetőségek

Az ideális jelentkező:

  • Szeretne egy barátságos csapat tagjaként dolgozni

  • Magabiztosan meg tudja ragyogtatni a csodálatos személyiségét

  • Ideális esetben van tapasztalata forgalmas éttermi környezetben

  • Pozitív és rugalmas terhelés alatt

Amennyiben magadra ismertél és szeretnél ehhez a családhoz tartozni, velünk fejlődni, jelentkezz még ma. Várjuk, hogy megismerhessünk!

Forrás: Glassdoor

Láthatjuk, hogy nem a fizetésen van a hangsúly az álláshirdetésben, hanem a pozíció eladásán. Ez nagyon fontos, ez a szemléletváltozás határozza meg az új trendet 2019-ben!

2. Új készségek, képességek megszerzése fontosabb, mint valaha

Mint anno a fizetésen felüli juttatás, most elengedhetetlenül szükséges a munkavállalói tréningek nyújtása. Köztudott, hogy a folyamatos fejlődés kulcsfontosságú ahhoz, hogy egy vállalat, egy adott iparágon belül, meghatározó szerepet tölthessen be. A munkavállalók számára biztosítani kell a tanulási lehetőséget. A folyamatos képesítés kilátásba helyezése fontos szerepet tölt be a személy döntéshozatalánál, a munkahelykeresés folyamatánál.

3. A jelentkezők új utakon keresnek állást

A papír alapú önéletrajz manapság már szinte nem is létezik: a jelentkezők teljesen új utakat használnak az álláskeresésre.

Az olyan technológiák fejlődése, mint az applikációk, lehetővé teszik, hogy az emberek a mobiltelefonjaik segítségével keressenek állást és jelentkezzenek pár kattintással. A munkaportálok weboldalai már nem csak megjelenítik az álláshirdetéseket – legtöbbjük speciális algoritmusokat használnak, melyek összeillesztik a keresletet a kínálattal (jelentkezőket a hirdetési ajánlatokkal) a felhasználói profilok és az elvárások alapján.

4. Még rugalmasabb feltételek

Míg a hagyományos irodai munkakörnyezet mára már lassan a múlté, nem meglepő, hogy az állások, melyek távoli – nem helyhez kötött – munkát kínálnak, még nagyobb szerepet kapnak 2019-ben. Az alkalmi munkavállalás a csúcson van, egyre több szabadúszó jelenik meg a piacon. Becslések szerint 2020-ra a munkaerőpiac 30%-át távoli munkát kínáló (virtuális, otthonról végezhető, értékesítő) pozíciók fogják kitölteni. A munkavállalók számára az otthonról végezhető munka előnyei jól ismertek, de egyre több cég is felfedezi, hogy a távolról dolgozó munkacsoportja boldogabbnak és produktívabbnak tűnik.

5. MI (mesterséges intelligencia) növekvő szerepe a toborzás során

A mesterséges intelligencia használata növekvő népszerűségnek örvend a munkaerőfelvétel és a toborzás területén 2019-ben, ezért fontos, hogy a pozíciónak és a munkahelynek megfelelően legyen kialakítva minden egyes jelentkezés. Olyan eszköz, mint például a kulcsszókereső használata lehet a meghatározó, hogy egy jól megszerkesztett önéletrajz továbbjut a következő körbe, kiválasztják, vagy kiselejtezik.

Chatbot (CHAT ROBOT) használata is egyre gyakoribb lehet a toborzás hatékonyságának növelése érdekében. A chatbot egy program, mely emberi beszélgetést, csetelést jelenít meg. Lehet üzenetküldés vagy hang alapú.

2019 számos változást tartogat mind a cégek, mind a jelentkezők számára. Megváltozott a módja, ahogyan állást keresünk. A munkáltatóknak, cégeknek alkalmazkodniuk kell a változó technológiákhoz a toborzás folyamatában, valamint az új generációs munkavállalók elvárásainak való megfelelésében.

Forrás: https://www.europelanguagejobs.com

Van véleménye? (1)


  1. Erika Hármas

    Jamie Oliver mögött a legjobb marketingesek állnak, ez az álláshirdetés tényleg jól össze van rakva. Én személy szerint várom már, hogy ez a szemléletváltozás megtörténjen, mert ami manapság Magyarországon s munkaerőpiacon van, az katasztrófa!!😫

Szóljon hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kenyérkereső Blog

Blog

Keresés kulcsszóra a weboldalon

Legfrissebb Hirdetések
Top